کد خبر: 122002 | زمان مخابره: 10:46:14 - دوشنبه 11 تیر 1403 | بدون نظر | |

تعیین تکلیف ۷۵۴ ردیف کالای انبار اموال تملیکی استان کرمان

دادستان کرمان از گام جدی برای تعیین تکلیف کالا‌ها و اموال رسوبی استان در سال ۱۴۰۳ و تعیین تکلیف ۷۵۴ ردیف کالای انبار اموال تملیکی استان کرمان خبر داد.

به گزارش  نشانه نیوز، مهدی بخشی صبح امروز در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه تعیین تکلیف کالاها، اموال رسوبی و ضبط شده موجود در انبار‌های سازمان اموال تملیکی استان کرمان اظهار داشت: تعداد پرونده‌های تعیین تکلیف شده اموال سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعم از فروش و واگذاری، انهدام و استرداد در ۳ ماهه نخست سال جاری به میزان ۲۳ میلیارد و ۳۹۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به حجمی که این کالا‌ها از انبار‌های بنادر، گمرکات و اداره اموال تملیکی اشغال می‌کنند از سویی و هزینه بالای نگهداری از آن‌ها از سوی دیگر، بیان کرد: این موضوع موجب ضرر به بیت‌المال می‌شود از این رو دستور داده شده تا نسبت به تعیین‌تکلیف این اموال از مراجع قانونی اقدامات لازم انجام شود و پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی و مورد پیگیری قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از گام جدی برای تعیین تکلیف کالا‌ها و اموال رسوبی استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: تعیین‌تکلیف ۷۵۴ ردیف کالای انبار اموال تملیکی استان کرمان از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده است.

وی با اشاره به بازدید‌های هدفمند از وضعیت انبار اموال تملیکی استان کرمان در راستای اجرای دستورات ریاست قوه قضاییه مبنی بر ساماندهی وضعیت این انبار‌ها و حفاظت و صیانت از این اموال، گفت: تعداد ۱۵۳ فقره ردیف کالایی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۱۵ میلیون و ۷۸۵هزار تومان کالاهای انبار اموال تملیکی در ۳ ماه ابتدای سال به فروش رفته و تعداد ۱۰ فقره پرونده واگذاری انجام شده است که رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه دوره قبل دارد.

بخشی با قدردانی از پیگیری‌ها و تلاش‌های مدیران اداره اموال تملیکی استان، گفت: در آبان ماه سال ۱۴۰۲ و در اولین قدم حضور بنده در سمت دادستانی مرکز استان، ساماندهی انبار اموال تملیکی در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر با تلاش مدیریت و کارکنان سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و پیگیری و بازرسی‌های مکرر و صدور به موقع دستورات قضائی، وضعیت مناسبی در قفسه‌بندی، انبار کالاها و برچسب‌گذاری صورت گرفته و چینش کالاها نظم مناسبی پیدا کرده است و جایگاه مطلوبی در کشور داریم.

 تعداد پرونده‌های تعیین تکلیف شده اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی (فروش، واگذاری، انهدام و استرداد) در سال ۱۴۰۲ نیز به میزان ۳ هزار و ۳۱۳ فقره پرونده به ارزش ۱۹۰ میلیارد و ۳۳۳ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان بوده است و تعداد ۲ هزار فقره ردیف کالایی به ارزش ۸۰ میلیارد و ۶۰۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کالاهای انبار اموال تملیکی در سال گذشته به فروش رفته است.



ارسال نظر


آخرین خبرها