کد خبر: 121947 | زمان مخابره: 12:23:05 - چهارشنبه 6 تیر 1403 | بدون نظر | |

۴۷ زندانی جرایم غیرعمد استان کرمان آزاد شدند

به مناسبت هفته قوه قضائیه و عید غدیر خم ۴۷ زندانی جرایم غیرعمد استان کرمان به همت خیرین و ستاد دیه استان کرمان از زندان آزاد شدند.

به گزارش نشانه نیوز، آیین آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد در استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه صبح امروز با حضور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان و مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان برگزار شد.

در این آیین حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهدای قوه قضائیه آیت‌الله دکتر بهشتی و تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: سالانه هزاران نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در کشور به همت فعالیت‌های ستاد دیه آزاد می‌شود که جا دارد به روح بلند بنیانگذاران این ستاد، سلام و صلوات بفرستیم.

وی با تبریک عید غدیر خم گفت: اگر فرهنگ امامت و ولایت نباشد، نظامی شکل نخواهد گرفت و امروز برکات نظام اسلامی در سایه ولایت و نعمت این نظام را می‌بینیم که از برکات واقعه غدیر خم است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه زندان‌بانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک الگوی موفق است، افزود: در زندان نباید فقط نگاه به جرم و مجازات باشد و باید امکان اصلاح و بازپروری افراد فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و اشتغال‌آفرین در زندان برنامه‌ریزی شده است تا زندانی بتواند بعد از آزادی به جامعه برگردد، بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی نگاه به زندان و زندانی متفاوت است و در دنیا حتی نگاه کشورهایی هم که ادعای حقوق بشر دارند، اینگونه نیست و واقعیت حرف تا عمل آنها فرق می‌کند.

حمیدی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند در نظام اسلامی زندان باید تبدیل به دانشگاه بشود که هدف عالی است، ادامه داد: ما هم باید تلاش کنیم که به آن نقطه برسیم و هدف‌گذاری نیز بر همین است.

وی با اشاره به اینکه ۴۷ زندانی جرایم غیر عمد استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه و عید غدیر خم آزاد می‌شود که به همت خیرین و ستاد دیه استان است، گفت: بدهی این زندانیان بیش از ۴۷ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه بخشی از این مبلغ از طریق گرفتن رضایت شاکیان بوده و ۱۸۶ میلیارد تومان از این مبلغ رضایت گرفته شده است، افزود: ۵۲ میلیارد تومان از این مبلغ تقسیط شده و بیش از یک میلیارد تومان برای آنها تسهیلات بانکی گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد دیه استان کرمان بیش از ۵ میلیارد تومان کمک مردم را جمع کرده است و مبلغ قابل توجهی نیز از خیرین و مردم جمع شده است، بیان کرد: افرادی به دلایل ناخواسته وارد زندان شده‌اند و محکوم مالی هستند؛ جا دارد که نسبت به آنها بی‌تفاوت نباشیم.

حمیدی با بیان اینکه در سال گذشته نیز ۳۲۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد آزاد استان کرمان شدند، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۹ زندانی جرایم غیرعمد نیز از زندان‌های استان آزاد شدند.



ارسال نظر


آخرین خبرها