کد خبر: 121914 | زمان مخابره: 12:58:56 - دوشنبه 4 تیر 1403 | بدون نظر | |

افتخاری دیگر برای دیار کریمان رقم خورد؛ راه‌یابی ۵ کرمانی به باشگاه قاف

پنج نوجوان از استان کرمان در بخش شعر باشگاه استعدادهای برتر ادبی کشور پذیرفته شدند.
به گزارش  نشانه نیوز و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان؛ الهه اسدی خانوکی و فاطمه‌یاس محمودزاده از کرمان، سارا دینداری از سیرجان، سارینا مهنی از جیرفت و ابوالفضل مومنی از شهربابک پس از شناسایی و مصاحبه مجازی امتیاز لازم برای ورود به باشگاه «قاف» را در بخش شعر به‌دست آورده و عضو این باشگاه شدند.

بنابر این خبر، باشگاه «قاف»، مخفف قله ادبیات و فرهنگ است و با هدف کشف و پرورش استعدادهای ادبی برتر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شده است.

این در حالی است که، استعدادهای ادبی برتر هر استان از سوی مربیان و کارشناسان کانون استان شناسایی و پس از بررسی آثار و مصاحبه عضو این باشگاه می‌شوند.

اعضای باشگاه قاف که ۱۳ تا ۱۶ ساله هستند با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌مدت سه سال در قالب یک پروژه آموزشی، پرورشی و تربیتی زیر نظر استاد راهنما دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های نقد و بررسی آنلاین را به‌صورت مداوم می‌گذرانند و هر چند ماه یک بار با اساتید برتر کشوری دوره‌های آموزش حضوری چند روزه دارند.

بر همین اساس، هر دوره آموزشی قاف به‌مدت سه سال به طول می‌انجامد و هر ساله دوره جدید با اعضای جدید آغاز می‌شود و خروجی این دوره‌ها تربیت متخصصان حوزه شعر کودک و نوجوان است.

یادآور می‌شود پیش از این یاسمن امینی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهربابک در باشگاه استعدادهای برتر ادبی نوجوان  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (قاف) پذیرفته شده و فعالیت دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها