کد خبر: 121891 | زمان مخابره: 11:02:49 - یکشنبه 3 تیر 1403 | بدون نظر | |

ساخت مجتمع قضایی شهید رئیسی در کرمان کلنگ‌زنی شد

همزمان با هفته قوه قضائیه با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان عملیات اجرایی ساختمان دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان با نام شهید آیت‌الله رئیسی آغاز شد.

به گزارش نشانه نیوز ، همزمان با هفته قوه قضائیه عملیات اجرایی ساختمان دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان با نام شهید آیت‌الله رئیسی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان و مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دادگستری استان کرمان با مشکل جدی کمبود فضای اداری در مرکز استان مواجه است، اظهار داشت: این موضوع هم مردم و هم کارکنان قوه قضائیه در استان کرمان را رنج می‌دهد.

وی با بیان اینکه در جریان سفر سال گذشته ریاست قوه قضائیه به استان کرمان ساخت مجتمع قضایی در شهر کرمان تصویب شد، گفت: این مجتمع با نام شهید بزرگوار آیت‌الله رئیسی نامگذاری می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه این مجتمع در زمینی به مساحت یک هکتار، در چهار طبقه و زیربنای ۷ هزار و ۵۰۰ متر احداث خواهد شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود این مجتمع در دو سال با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات خاص ریاست قوه قضائیه ساخته شده و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه در این مجتمع حدود ۴۰ شعبه دادگاه مستقر شده و در مجاورت آن در آینده ساختمان دادگستری کل استان کرمان به مساحت ۱۵ هزار متر احداث می‌شود، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در بافت قدیم شهر کرمان وجود داشت و دسترسی مردم را با مشکل مواجه می‌کرد تلاش شده تمرکززدایی از مرکز شهر انجام شده و این ساختمان در ابتدای محور هفت باغ ساخته شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها